Friday, March 29, 2013

Suntem sot si sotie, nu siamezi

    De curand cineva m-a intrebat de ce n-am cont comun cu sotul, pe retelele de socializare. Pe bune? Si daca divortam? Cum impartim contul? Nu, nu avem in plan sa ajungem acolo, dar ma intrebam asa, prin absurd.


    Astia cu conturi comune mi se par, de-a dreptul, penibili. Adica ce, daca n-ai cont comun pe retelele de socializare va intelegeti mai putin? Va iubiti mai putin? Va respectati mai putin? Cu ce e mai puternica relatia voastra, ca aveti cont comun de genul Ion si Maria Cutarescu, decat a nostra, ca ne-am lasat spatii in care sa respiram in intimitate. Nici macar asta nu se poate numi intimitate, din moment ce se afla pe o retea de socializare, dar macar atat, nu?. Si la o adica, daca, numai eu sau el, suntem administratorii propriilor conturi, dar avem setat acolo "Casatorit cu..." nu e clar ca e casatorit si ca e luat? Ar mai ramane, ca dupa casatorie, sotii sa aiba un buletin comun, sa fie legati unul de altul exact ca niste siameni.

    Uite eu, de exemplu, am niste prietene pe retelele astea si ne conversam, pe sot nu-l intereseaza mica noastra barfa. De ce ar trebui sa-l impun sa asiste, involuntar, la "De-ale fetelor", venindu-i sistematic notificari pe telefon cu "Aveti un mesaj de la cutare", cutare pe care el nici macar n-o suporta sau n-o cunoaste? Or, el are niste colegi/prieteni/whatever si au discutiile lor. De ce sa ma intereseze pe mine ce discuta el despre gagici, porcarii si chestii? Sau eu si el avem colegi din scoala/facultate/masterat/serviciu diferiti. De ce, trebuie noi, fiecare separat, sa astistam la abuzul de informatii venit de la toti cei pe care nici macar nu i-am cunoscut?

    Suntem doua persoane distincte, chiar daca ne simtim ca una. In ochii societatii suntem Eu si El si asa ar trebui sa ramanem, Eu si El, casatoriti din dragoste, care inca mai dureaza, desi au trecut ani si ani, inca ne mai harjonim ca niste pusti de liceu, ne cicalim cu dragoste, ne respectam prietenii reciproc, ne lasam loc de intimitate, care e mare lucru, ne dam sfaturi, dar nu ne obligam, iesim separat cu prietenii si nu se intampla nici o tragedie. De ce, daca Eu si El, suntem fericiti asa, sa ne schimbam doar pentru ca neica nimeni, autodeclarata ca "trecuta prin viata", si-ar dori ca noi sa fim altfel, sa fim ca ei?

    Fiecare om are si este in drept sa aiba spatiul lui intim, indiferent daca e casatorit sau nu, indiferent daca e pe retele de socializare sau acasa, la serviciu sau oriunde. Noi doi suntem soti/iubiti/amanti/proprietari/orice alt ceva, dar nu siamezi. Punct








2 comments:

  1. Ma mir ca aici nimeni n-a comentat.
    Eu inca nu comentasem deoarece n-am mai reusit sa citesc postarea acum cateva zile desi as fi vrut. N-am mai avut timp atunci.
    Ai perfecta dreptate.
    Oare acele perechi merg si la toaleta impreuna? Sau au de gand sa plece in locul cu verdeata tot impreuna? N-as prea crede.
    Am ajuns sa fiu cam rea dar asemenea penibilitati am intalnit si eu...chiar daca nu prea frecventez FB-ul decat foarte putin...pentru blog doar.
    O seara frumoasa, draga Tina!

    ReplyDelete
  2. O cunostinta are genul asta de profil impreuna cu iubitul, iar cand se cearta posteaza amandoi replici acide pe acelasi profil ca sa stie lumea ce se intampla intre ei. Va imaginati cum apare primul mesaj "Esti un idiot nesimtit", iar peste 5 min "Esti o vaca grasa si proasta!".
    De-a dreptul penibil, ha ha!
    O zi cat mai faina, Tina!
    Oana

    ReplyDelete

Zi-mi si mie la ce te gandesti